środa, 3 grudnia 2014

FitŚniadanie #1 - jaglanka z suszonymi owocami

Aktywne blogowanie czas zacząć. :) Tak sobie pomyślałam, że zawsze miałam chęć wrzucać przepisy do sieci (co też robię od czasu do czasu na mniej fit stronie prowadzonej wspólnie z moim narzeczonym), więc mogę wrzucać swoje pomysły tutaj, dokładając informacje o kaloriach, gramach etc. Może komuś się to przyda.

Dzisiaj mój pomysł na śniadanie inne niż owsianka. Którą lubię niemal w każdej postaci, a która mi się wybitnie przejadła ostatnio.

Jaglanka z suszonkami.


Do przygotowania potrzeba szklankę mleka (w moim przypadku minimum 2% tłuszczu, jak ktoś woli to i woda będzie ok), dwie łyżki płatków jaglanych, kilka suszonych owoców, ja akurat miałam morele i śliwki, do tego dorzuciłam łyżkę siemienia lnianego. Do smaku można dodać cynamon, imbir, miód.

Mleko należy zagotować, dosypując przypraw. Do mleka wsypujemy płatki jaglane, mieszamy i gotujemy jeszcze około 2 minut.
Przekładamy jaglankę do miski, posypujemy suszonymi owocami, wcześniej podzielonymi na mniejsze kawałki.



Jeśli chodzi o wartość kaloryczną, 2 suszone śliwki to około 40 kcal, 2 suszone morele to 60 kcal, szklanka mleka to 120 kcal, 2 łyżki płatków jaglanych to około 80 kcal, do tego siemię lniane to około 50 kcal. Sumarycznie tak podane śniadanie to 350 kcal, wagowo to około 270 g.
Białko w tym posiłku to około 14 g, tłuszcze 10g, węglowodany 50g, a błonnik 7g.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz